TUTORIAL: Item_proto
Elküldve: 2025.09.06. 17:03
TUTORIAL: Item_proto
Teljes útmutató az item_proto mezőihez (érthetően, példákkal).
Az item_proto fájl tartalmazza a játék összes tárgyának adatait. Itt tudod beállítani, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezzenek az itemek, mit kérjenek a fejlesztéshez, és milyen bónuszokat adjanak.
Alap azonosítók és megjelenés
• vnum – a tárgy egyedi ID-je. Játékban GM-ként így hívható:
• name – belső név (gyakran kínai vagy angol), kliensben nem látszik.
• gb2312name – a megjelenő név, érdemes magyarul kitölteni, mert ezt fogod látni játék közben.
Típusok és viselhetőség
• subtype – milyen típusú tárgy.
0 Kard
1 Tőr
2 Íj
3 Pallos
4 Harang
5 Legyező
6 Nyílvessző
• type – a tárgy kategóriája (fegyver/páncél/egyéb; forrásfájl beállítástól függ).
• wearflag – meghatározza, hova kerül a tárgy.
1 Vért
2 Sisak
4 Cipő
8 Karkötő
16 Kard/fegyver slot
32 Nyaklánc
64 Fülbevaló
256 Pajzs
(Több érték kombinálható összeadással.)
Antiflag – mely kasztok viselhetik
Az antiflag határozza meg, melyik kaszt vagy nem tudja használni az adott itemet.
0 – Minden kaszt (férfi + nő)
1 – Minden kaszt (csak férfi)
2 – Minden kaszt (csak nő)
4 – Ninja, Sura, Sámán
8 – Harcos, Sura, Sámán
12 – Sura, Sámán
16 – Harcos, Ninja, Sámán
20 – Ninja, Sámán
24 – Harcos, Sámán
28 – Sámán
32 – Harcos, Ninja, Sura
36 – Ninja, Sura
40 – Harcos, Sura
44 – Sura
48 – Harcos, Ninja
52 – Ninja
56 – Harcos
Speciális:
288 – Sura, Ninja, Harcos (nem eladható)
284 – Sámán (nem eladható)
300 – Sura (nem eladható)
308 – Ninja (nem eladható)
312 – Harcos (nem eladható)
Árak
• gold – az NPC boltban vásárlási ár.
• shop_buy_price – az az ár, amennyiért az NPC visszavásárolja.
Fontos: soha ne legyen nagyobb, mint a gold mezőben lévő érték.
Szintfeltétel és alap bónuszok
• limitvalue0 – a használathoz szükséges minimális szint.
• applytype0/1/2 – alap bónuszok kódja. Például 7 = támadó sebesség.
• applyvalue0/1/2 – a bónusz értéke (% vagy fix érték).
Példa:
Slotok és fejlesztési lánc
• socket_pct – hány kő rakható bele (0–3).
• refine_vnum – amivé fejleszthető a tárgy.
• refine_set – a fejlesztési recept ID-je (pl. 501).
Fejlesztési receptek (refine_proto)
Navicat útvonal: player → refine_proto
Itt állítod be, hogy egy tárgy fejlesztéshez milyen alapanyagokat kérjen, mennyi yangot, és mekkora sikerességi eséllyel dolgozzon.
Példa sor:
Ha a refine_set = 501, akkor a 501-es receptet fogja használni.
Sebzés és értékmezők (value1–5)
• value1 = minimum mágikus sebzés
• value2 = maximum mágikus sebzés
• value3 = minimum fizikai sebzés
• value4 = maximum fizikai sebzés
• value5 = extra érték, amit mindegyikhez hozzáad
Példa:
Végső eredmény:
– Minimum támadó érték: 100 + 137 = 237
– Maximum támadó érték: 140 + 137 = 277
– Minimum mágikus érték: 18 + 137 = 155
– Maximum mágikus érték: 40 + 137 = 177
Egyéb hasznos mezők
• value0 – időtartam (például 60 = 1 óra, 120 = 2 óra).
• addon_type – ha -1, akkor a fegyver átlag/készség sebzést kap. Ha 0, akkor nem.
• specular – fény intenzitás (a tárgy vizuális kinézetét érinti).
Bónuszkódok (applytype) – gyors lista
0 Nincs
1 Max TP
2 Max MP
3 VIT
4 INT
5 Erő
6 Ügyesség
7 Támadó sebesség
8 Mozgási sebesség
9 Varázs sebesség
10 TP regeneráció
11 MP regeneráció
12 Mérgezés esély
13 Ájulás esély
14 Lassulás esély
15 Kritikus találat
16 Átható találat
17 Félember elleni erő
18 Állatok elleni erő
19 Ork elleni erő
20 Ezotéria elleni erő
21 Nemholtak elleni erő
22 Ördög elleni erő
23 TP veszteség megszűnik
24 MP veszteség megszűnik
25 MP lopás esély
26 MP megtartás esély
27 Testi támadás kivédése
28 Nyilak elkerülése
29 Kard védelem
30 Kétkezes védelem
31 Tőr védelem
32 Harang védelem
33 Legyező védelem
34 Nyíl ellenállás
35 Tűz ellenállás
36 Villám ellenállás
37 Mágia ellenállás
38 Szél ellenállás
39 Testi támadás visszaverés
40 Átok visszaverés
41 Méreg ellenállás
42 MP visszaállítás esély
43 EXP bónusz esély
44 Dupla yang esély
45 Dupla tárgy esély
46 Ital hatás növekedés
47 TP visszaállítás esély
48 Immunis ájulásra
49 Immunis lassulásra
50 Immunis mérgezésre
52 Íjász hatótáv
53 Támadó érték %
54 Védekezés %
55 Mágikus támadó érték +
56 Mágikus védelem +
58 Max kitartás
59 Harcos elleni erő
60 Ninja elleni erő
61 Sura elleni erő
62 Sámán elleni erő
63 Szörny elleni erő
64 Támadó érték +
65 Védekezés +
66 EXP %
67 Tárgy dobás esély
68 Yang dobás esély
71 Készség sebzés
72 Átlag sebzés
73 Készségkár elleni erő
74 Átlagkár elleni erő
76 iCafe EXP bónusz
77 iCafe Tárgy bónusz
78 Védekezés harcos ellen
79 Védekezés ninja ellen
80 Védekezés sura ellen
81 Védekezés sámán ellen
Hol találod ezeket?
Navicat útvonal:
• player → item_proto – itt találhatóak a tárgyak adatai.
• player → refine_proto – itt találhatóak a fejlesztési receptek (kellékek, esély, költség).
Tipp: mindig állítsd be a refine_vnum-ot és a refine_set-et is. Számold ki előre a value értékeket, hogy a kliensben látott értékek reálisak legyenek.
Teljes útmutató az item_proto mezőihez (érthetően, példákkal).
Az item_proto fájl tartalmazza a játék összes tárgyának adatait. Itt tudod beállítani, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezzenek az itemek, mit kérjenek a fejlesztéshez, és milyen bónuszokat adjanak.
Alap azonosítók és megjelenés
• vnum – a tárgy egyedi ID-je. Játékban GM-ként így hívható:
Kód: Egész kijelölése
/i <vnum>
• gb2312name – a megjelenő név, érdemes magyarul kitölteni, mert ezt fogod látni játék közben.
Típusok és viselhetőség
• subtype – milyen típusú tárgy.
0 Kard
1 Tőr
2 Íj
3 Pallos
4 Harang
5 Legyező
6 Nyílvessző
• type – a tárgy kategóriája (fegyver/páncél/egyéb; forrásfájl beállítástól függ).
• wearflag – meghatározza, hova kerül a tárgy.
1 Vért
2 Sisak
4 Cipő
8 Karkötő
16 Kard/fegyver slot
32 Nyaklánc
64 Fülbevaló
256 Pajzs
(Több érték kombinálható összeadással.)
Antiflag – mely kasztok viselhetik
Az antiflag határozza meg, melyik kaszt vagy nem tudja használni az adott itemet.
0 – Minden kaszt (férfi + nő)
1 – Minden kaszt (csak férfi)
2 – Minden kaszt (csak nő)
4 – Ninja, Sura, Sámán
8 – Harcos, Sura, Sámán
12 – Sura, Sámán
16 – Harcos, Ninja, Sámán
20 – Ninja, Sámán
24 – Harcos, Sámán
28 – Sámán
32 – Harcos, Ninja, Sura
36 – Ninja, Sura
40 – Harcos, Sura
44 – Sura
48 – Harcos, Ninja
52 – Ninja
56 – Harcos
Speciális:
288 – Sura, Ninja, Harcos (nem eladható)
284 – Sámán (nem eladható)
300 – Sura (nem eladható)
308 – Ninja (nem eladható)
312 – Harcos (nem eladható)
Árak
• gold – az NPC boltban vásárlási ár.
• shop_buy_price – az az ár, amennyiért az NPC visszavásárolja.
Fontos: soha ne legyen nagyobb, mint a gold mezőben lévő érték.
Szintfeltétel és alap bónuszok
• limitvalue0 – a használathoz szükséges minimális szint.
• applytype0/1/2 – alap bónuszok kódja. Például 7 = támadó sebesség.
• applyvalue0/1/2 – a bónusz értéke (% vagy fix érték).
Példa:
Kód: Egész kijelölése
limitvalue0 = 30
applytype0 = 7 (támadó sebesség)
applyvalue0 = 10 (% érték)
Slotok és fejlesztési lánc
• socket_pct – hány kő rakható bele (0–3).
• refine_vnum – amivé fejleszthető a tárgy.
• refine_set – a fejlesztési recept ID-je (pl. 501).
Fejlesztési receptek (refine_proto)
Navicat útvonal: player → refine_proto
Itt állítod be, hogy egy tárgy fejlesztéshez milyen alapanyagokat kérjen, mennyi yangot, és mekkora sikerességi eséllyel dolgozzon.
Példa sor:
Kód: Egész kijelölése
id = recept azonosító
vnum0..4 = szükséges tárgyak ID-je
count0..4 = darabszám
cost = yang költség
prob = esély (%)
Sebzés és értékmezők (value1–5)
• value1 = minimum mágikus sebzés
• value2 = maximum mágikus sebzés
• value3 = minimum fizikai sebzés
• value4 = maximum fizikai sebzés
• value5 = extra érték, amit mindegyikhez hozzáad
Példa:
Kód: Egész kijelölése
value1="18" value2="40" value3="100" value4="140" value5="137"
– Minimum támadó érték: 100 + 137 = 237
– Maximum támadó érték: 140 + 137 = 277
– Minimum mágikus érték: 18 + 137 = 155
– Maximum mágikus érték: 40 + 137 = 177
Egyéb hasznos mezők
• value0 – időtartam (például 60 = 1 óra, 120 = 2 óra).
• addon_type – ha -1, akkor a fegyver átlag/készség sebzést kap. Ha 0, akkor nem.
• specular – fény intenzitás (a tárgy vizuális kinézetét érinti).
Bónuszkódok (applytype) – gyors lista
0 Nincs
1 Max TP
2 Max MP
3 VIT
4 INT
5 Erő
6 Ügyesség
7 Támadó sebesség
8 Mozgási sebesség
9 Varázs sebesség
10 TP regeneráció
11 MP regeneráció
12 Mérgezés esély
13 Ájulás esély
14 Lassulás esély
15 Kritikus találat
16 Átható találat
17 Félember elleni erő
18 Állatok elleni erő
19 Ork elleni erő
20 Ezotéria elleni erő
21 Nemholtak elleni erő
22 Ördög elleni erő
23 TP veszteség megszűnik
24 MP veszteség megszűnik
25 MP lopás esély
26 MP megtartás esély
27 Testi támadás kivédése
28 Nyilak elkerülése
29 Kard védelem
30 Kétkezes védelem
31 Tőr védelem
32 Harang védelem
33 Legyező védelem
34 Nyíl ellenállás
35 Tűz ellenállás
36 Villám ellenállás
37 Mágia ellenállás
38 Szél ellenállás
39 Testi támadás visszaverés
40 Átok visszaverés
41 Méreg ellenállás
42 MP visszaállítás esély
43 EXP bónusz esély
44 Dupla yang esély
45 Dupla tárgy esély
46 Ital hatás növekedés
47 TP visszaállítás esély
48 Immunis ájulásra
49 Immunis lassulásra
50 Immunis mérgezésre
52 Íjász hatótáv
53 Támadó érték %
54 Védekezés %
55 Mágikus támadó érték +
56 Mágikus védelem +
58 Max kitartás
59 Harcos elleni erő
60 Ninja elleni erő
61 Sura elleni erő
62 Sámán elleni erő
63 Szörny elleni erő
64 Támadó érték +
65 Védekezés +
66 EXP %
67 Tárgy dobás esély
68 Yang dobás esély
71 Készség sebzés
72 Átlag sebzés
73 Készségkár elleni erő
74 Átlagkár elleni erő
76 iCafe EXP bónusz
77 iCafe Tárgy bónusz
78 Védekezés harcos ellen
79 Védekezés ninja ellen
80 Védekezés sura ellen
81 Védekezés sámán ellen
Hol találod ezeket?
Navicat útvonal:
• player → item_proto – itt találhatóak a tárgyak adatai.
• player → refine_proto – itt találhatóak a fejlesztési receptek (kellékek, esély, költség).
Tipp: mindig állítsd be a refine_vnum-ot és a refine_set-et is. Számold ki előre a value értékeket, hogy a kliensben látott értékek reálisak legyenek.